Comme des Garçons for H&M
H&M on tehnyt yhteistyötä kuuluisien suunnittelijoiden kanssa jo vuosia. Aikaisemmin vierailevina tähtinä H&M:n yhteistyöprojekteissa ovat olleet muun muassa Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Victor & Rolf sekä Roberto Cavalli. Kuten kaikki varmasti jo tietävätkin, tämänvuotisena yhteistyökumppanina toimii Comme des Garçons, jonka takana on japanilainen suunnittelija Rei Kawakubo. Mallisto tulee myyntiin huomenna ja itse ainakin seuraan mielenkiinnolla, miten hieman erikoisemmat vaatteet käyvät kaupaksi.
Kawakubo on tunnettu omintakeisesta tyylistään ja rohkea linja näkyy myös H&M:lle suunnitellussa mallistossa. Jos malliston vaatteita pitäisi kuvata lyhyesti, avainsanoja olisivat pilkut, kerrokset ja graafiset leikkaukset. Mallistossa hallitsevana elementtinä ovat hieman vinksahtaneen näköiset leikkaukset, joista osa tekee kankaisiin kerroksia ja osa jättää yllättäviäkin kohtia vaatteissa avoimiksi. Vaatteita puetaan reilusti päällekäin ja kuoseilla leikitellään rohkeasti. Kawakubo on muuten antanut ohjeeksi vaatteidensa ostajille, että niitä kuuluu käyttää matalakantaisten kenkien kanssa. Mikäli mielit noudattaa rouvan visiota, jätät siis korkkarit kotiin! :)
Pilkut ja pallot ovat lähellä suomalaisia, koska ne muistuttavat meitä kotoisasta Marimekosta ja kieltämättä Kawakubon pilkutetut kankaat tuovatkin Marimekon mieleen. Mietinkin, että H&M:n vaatteita voisikin hauskasti yhdistellä kotimaisten pallopaitojen kanssa.
Olen aikaisemmin ostanut vain kaksi vaatetta H&M:n designer-mallistoista ja ne olivat molemmat Stella McCartneyn käsialaa. Veikkaan, että myös Comme des Garçonsin luomukset jäävät minun osaltani muiden hamstrattaviksi, vaikka joukossa on ihan hauskojakin vaatteita. Osa vaatteista taas on erikoisuudessaan ainakin minun makuuni liian hurjia ja kummalliset materiaalit epäilyttävät. Villakankaat on valmiiksi nypytetty nukkapintaisiksi, mutta pelkään pahoin, että arkikäytössä pinta näyttää ainoastaan epäsiistiltä. Voi kuitenkin olla, että mikäli huomisen jälkeen mallistosta on vielä jotakin jäljellä, minäkin käyn hypistelemässä vaatteita kaupassa asti.
Aiotko sinä käydä tsekkaamassa Comme des Garçonsin malliston?
Kawakubo on tunnettu omintakeisesta tyylistään ja rohkea linja näkyy myös H&M:lle suunnitellussa mallistossa. Jos malliston vaatteita pitäisi kuvata lyhyesti, avainsanoja olisivat pilkut, kerrokset ja graafiset leikkaukset. Mallistossa hallitsevana elementtinä ovat hieman vinksahtaneen näköiset leikkaukset, joista osa tekee kankaisiin kerroksia ja osa jättää yllättäviäkin kohtia vaatteissa avoimiksi. Vaatteita puetaan reilusti päällekäin ja kuoseilla leikitellään rohkeasti. Kawakubo on muuten antanut ohjeeksi vaatteidensa ostajille, että niitä kuuluu käyttää matalakantaisten kenkien kanssa. Mikäli mielit noudattaa rouvan visiota, jätät siis korkkarit kotiin! :)
Pilkut ja pallot ovat lähellä suomalaisia, koska ne muistuttavat meitä kotoisasta Marimekosta ja kieltämättä Kawakubon pilkutetut kankaat tuovatkin Marimekon mieleen. Mietinkin, että H&M:n vaatteita voisikin hauskasti yhdistellä kotimaisten pallopaitojen kanssa.
Olen aikaisemmin ostanut vain kaksi vaatetta H&M:n designer-mallistoista ja ne olivat molemmat Stella McCartneyn käsialaa. Veikkaan, että myös Comme des Garçonsin luomukset jäävät minun osaltani muiden hamstrattaviksi, vaikka joukossa on ihan hauskojakin vaatteita. Osa vaatteista taas on erikoisuudessaan ainakin minun makuuni liian hurjia ja kummalliset materiaalit epäilyttävät. Villakankaat on valmiiksi nypytetty nukkapintaisiksi, mutta pelkään pahoin, että arkikäytössä pinta näyttää ainoastaan epäsiistiltä. Voi kuitenkin olla, että mikäli huomisen jälkeen mallistosta on vielä jotakin jäljellä, minäkin käyn hypistelemässä vaatteita kaupassa asti.
Aiotko sinä käydä tsekkaamassa Comme des Garçonsin malliston?
Tunnisteet: Inspiraatioita, Newsflash, Shoppailuvinkit
14 kommenttia:
Enpä taida, ei oikein napannut.:/ Kyllähän kokoelma tulee vahingossa vilkaistua läpi, mutta siihen se jääkin!:) Varsinkin, kun olen juuri oppinut rakastamaan korkoja...
En aio mennä katsastamaan! Ei, ei, ei. Ei iske.
Mä luulen että menen aleaikaan katsomaan ja mikäli jotain on jäljellä mikä inspaa niin ehkä tulee ostettua. Ennen joulua en kyllä aio kävellä koko lafkaan.
Arvaa mitä lähti tänään Sokokselta mukaan :) Oli taas niitä nahka-Converseja tarjouksessa ja maksoin hlökunta-alen jälkeen alle 70 €. Ne ei kyllä kuulunu mun ostoslistalle, mutta piti nyt tarttua tilaisuuteen ;)
En ole ainakaan vielä innostunut tuosta kokoelmasta, vaikka yrittäny katella vähän, muttei jotenkin nappaa :s
niin osaatko sanoa että minnepuolille suomea tuota nyt tulee?
Minä en jotenkin löytänyt mitään mieleistäni kyseisestä mallistosta. Ostan pallopaitani mielummin vaikka sitten Marimekolta. ;)
Voi olla, että käyn tsekkaamassa kyllä malliston, jos satun Helsinkiin, Tampereelle tai Turkuun lähiaikoina. Tietty selaan sen myös netissä huomenna varmaan läpi, mutta tuskin ostan mitään mallistosta. Ei vain iske. Ja tässä on ihan sama vika kuin kaikissa muissakin H&M:n yhteistöissä designereiden kanssa; hinta!
Aivan liian omituinen munkin makuun. Ei iske ollenkaan.
Muiden kommenteista päätellen olen ainoa outo... Muutamat vaatteet aivan liian övereitä, mutta ajattelin käydä katsastamassa ja ehkä ostamassakin jonkin vaatteen. :)
Kertoisitpa sinäkin enemmän elämästäsi... Voisitko esim. toteuttaa "Päiväni kuvina"-haasteen? :) <3
mä olin joskus kesällä ihan intona tästä kun sitä hehkutettiin joka paikassa, joten mallisto oli mulle pettymys. yksikään vaate ei näyttänyt siltä että voisin pukea sen päälleni.
Täytyy sanoa, että jätän suosiolla tämän(kin) H&M:n julkkissuunnttelijan malliston tsekkaamatta. En pidä ryysiksestä, mitä nämä tapahtumat vetävät puoleensa.
Tämän Comme des Garconsin malliston näkyvyys on ollut ihan omaa luokkaansa, markkinointi on ollut aivan megalomaanista. Viime viikon sisään en ole tainnut välttyä mainoksilta kotonakaan (ne ahdistavat videopätkät bannerimainoksina on pompanneet netissä surffaillessa silmille).
Valitettavasti tämä markkinointi on tunkenut jo niin paljon silmille että se tulee jo korvistakin ulos. Joten tämä tieto riittänee mulle, ei jaksa käydä edes kattomassa mistä on kyse jos pitää väkisin noin paljon ensin mainostaa!
Joo, olen vähän tympiintynyt, mutta onneksi vaan tähän markkinoinnin määrään kyseisen malliston osalta. Ei, sääkään ei lannista tällä kertaa. :)
MouMou: Haha. :D No ehkä Kawakubon ohjeita ei tarvitse niin kirjaimellisesti ottaa. ;) Mutta onhan tämä varmasti melko ristiriitaisia tunteita herättävä mallisto.
Anonyymi1: Aika moni tuntuu olevan kanssasi samoilla linjoilla.
Herttainen: Veikkaan, että teen itse samoin. Ja ainakin tähän postaukseen jätettyjen kommenttien perusteella voisi kuvitella, että ale-aikaan jotain on vielä jäljelläkin. :) Ja onneksi olkoon uusista Converseista! ;)
Kullanmuru: Ei tämä mallisto ihan minuunkaan iskenyt, mutta voi olla, että annan alennusmyyntien aikaan sille uuden mahdollisuuden. Jos jotakin on vielä myynnissä silloin. :)
Annsku: Minun käsittääkseni designer-mallistoja myydään nykyään Helsingissä, Turussa ja Tampereella.
Christina: Veikkaan, että juuri nuo pallopaidat otetaan Suomessa vastaan melko ristiriitaisin tuntein. Onko kyseessä plagiointi, kunnianosoitus Marimekolle vaiko ihan puhdas sattuma? Pallo nyt sinänsä on hyvinkin universaali muoto, mutta kyllähän nuo aika paljon Marimekkoa muistuttavat.
Sara: Minusta designer-mallistoista on voinut tehdä myös erittäin edullisia löytöjä. Muistan, että en ollut uskoa silmiäni, kun Stella McCartneyn suunnittelemat farkut kustansivat vain 50 euroa ja villa-silkki-neulekin vain 59e. Molemmat ovat pysyneet hyvinä tähän päivään asti kovassa käytössä. :)
Tipitii: Taitaa tuo mallisto olla aika monen mielestä hiukan liian omituinen.
Jeppu: Piristävää, että joku on tuotakin mieltä. :) Toivottavasti löytyi jotain kivaa!
Anonyymi2: Toive on laitettu korvan taakse. :) Ehkäpä toteutan sen joku päivä!
Stereo Speakers: Harmi, että mallisto tuotti pettymyksen. Ainahan se vähän yllätykseksi jää, minkä teeman suunnittelija on mallistoonsa valinnut...
Stellivelli: Minäkään en jaksa oikein sitä ryysistä. Tungoksessa on inhottava yrittää löytää mitään. Ja olet oikeassa, tämä kampanja on saanut osakseen kyllä todella massiiviset markkinavoimat. Luulen, että markkinointi on osittain siksi ollut niin aggressiivista, että tämän kertainen suunnittelija-yhteistyökumppani on melkolailla tuntemattomampi ja tyyliltään huomattavasti erikoisempi kuin aiemmat. Ehkäpä H&M:llä on ajateltu, että massiivisen mainonnan myötä ihmiset löytävät oudommankin suunnittelijan paremmin. Tällä volyymilla toteutettu mainonta voi kuitenkin tosiaan kääntyä itseään vastaan, kun ihmiset kyllästyvät joka tuutista tursuaviin mainoksiin.
kyllä tarkoitus olisi, mutta kammoksuttaa ihmispaljous...
Lähetä kommentti
Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]
<< Etusivu