Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

Kynsilakan pikapiristys

Pupulandia

25-vuotiaan tyttösen pohdintoja tyylistä, muodista, kauneudesta ja sen sellaisesta.

torstai 5. helmikuuta 2009

Kynsilakan pikapiristys

Vaikka kynsissäni on nykyään melkein aina jonkun väristä lakkaa, kauniisti hoidetut ja siistit kynnet ovat silti toistaiseksi minulle melkoinen mysteeri. Kynteni liuskoittuvat ja lohkeilevat, kynsilakka törtsääntyy jo levittämisvaiheessa ja lohkeilee viimeistään päivän-parin sisään laittamisesta. Kynsilakka on kuitenkin nykyään niin luonnollinen osa elämääni, että käteni näyttävät suorastaan kaljuilta ilman sitä.



Tänä aamuna katselin taas kynsiäni ja kauhistelin, miten rumasti lakka olikaan halkeillut ja varissut pois. Vaikka myös osittain poiskulunut lakka lyhyissä kynsissä voi näyttää hyvältä, tänä aamuna kynnet kaipasivat pientä "kasvojenkohotusta". Mietin, miten punaista väriä voisi nopeasti raikastaa ennen bussiin kiirehtimistä... Muistin käsilaukkuni pohjalla lojuvan valkoisen lakan ja sutaisin sitä kynsien kärkiin ranskalaisen manikyyrin tapaan (nooh, tällainen tumpelo-versio siitä) ja kas vain, lohjenneet kärjet olivat yhtäkkiä poissa ja kynsien uusi ilme hauska ja piristynyt! Tässä kirjoitellessa lakkakin ehtii juuri sopivasti kuivua, ennen kuin kiidän ovesta ulos. :)

Tunnisteet: ,

23 kommenttia:

Blogger Sini kirjoitti...

Mullakin on ollut vuoden jo putkeen punaiset kynnet, eri sävyjä vaan. Ei enää osaa olla ilman.

Ja tuo näyttää törkeän kivalta! On mulla joskus vappuna ollut pystysuunnassa puolet kynnestä valkoista ja puolet pinkkiä, mutta ei arkena. Kokeilemisen arvoinen juttu :) Täytyykin ostaa valkoinen lakka!

5. helmikuuta 2009 klo 11.45  
Blogger Ocean kirjoitti...

Hyvä kikka! Ja kynsistä tuli makeet :)

5. helmikuuta 2009 klo 11.50  
Blogger kunffupandat kirjoitti...

Tosi kivan näköset kynnet =)

5. helmikuuta 2009 klo 12.16  
Blogger Tuulia kirjoitti...

Tulipas hauskat kynnet :)
Mäkin käytän nyt ihan onnessani lakkaa, kun muutaman kuukauden päästä joudun takas duuniin niin sitten loppuu kynsien lakkaus :(

5. helmikuuta 2009 klo 12.31  
Blogger Unknown kirjoitti...

mulla kans aina lakkaa kynsissa, kaiken varisia, suosikit on punanen,valkoinen ja musta. mutta loytyy vaikka mita vari variaaatiota :)

5. helmikuuta 2009 klo 13.34  
Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Pakko kysyä, että miten sait ton valkoisen noin siististi "rajautumaan":D

5. helmikuuta 2009 klo 14.16  
Blogger Unknown kirjoitti...

mun blogissa on sulle award :)

5. helmikuuta 2009 klo 14.18  
Blogger Hanna kirjoitti...

Mariannekynnet ;) Kauniit.

Hanna

5. helmikuuta 2009 klo 15.12  
Blogger Pinja kirjoitti...

Mä oon myös totuttanut itseni kynsilakkaan niin, että ilman sitä kynnet ja kädet näyttää ihan oudoilta.

5. helmikuuta 2009 klo 15.46  
Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Tiedän tismalleen tunteesi! Itsekin taistelen heikkojen sekä liuskottuvien kynsien kanssa, eikä lakka pysy koskaan kauniina kahta päivää pidempään. Oman ratkaisuni löysin rakennekynsistä, joista juuri eilen satuin kirjoittamaankin. Nykyään kun ei voi olla ilman lakkaa ja tahtotila on saada kynnet pysymään joka päivä kauniina ja edustuskelpoisina. :)

5. helmikuuta 2009 klo 16.34  
Blogger kullanmuru kirjoitti...

Kieltämättä kivan näköiset tuli!:D

5. helmikuuta 2009 klo 19.55  
Blogger Steps kirjoitti...

Hi hii, hauskat ja raikkaat :)

5. helmikuuta 2009 klo 21.29  
Blogger Christina kirjoitti...

Kynsistä tuli tosi nätit. :)

Minulla on jotenkin hirmuisen hankalat kynnet, myös minulla ne liuskoittuvat ja lohkeilevat helposti. Siksi lakka tekee oikeastaan niille hyvää, antaa vahvuutta ja kauneutta. Joskin olen silti kamalan kriittinen kynsiäni kohtaan, sillä jostain syystä olen pitänyt niitä aina jotenkin epämuodostuneina ja rumina. :D

5. helmikuuta 2009 klo 22.19  
Blogger Marita kirjoitti...

Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

6. helmikuuta 2009 klo 7.16  
Blogger Marita kirjoitti...

Minä en jostain syystä vaan lämpeä punaiselle kynsilakalle (enkä punaiselle yleisestikään), mutta tuo ratkaisu kyllä toimii, ja hyvin.

Varmaan piristäisi mukavasti tummaa asukokonaisuutta.:)

Minunkin kynteni tapaavat liuskoittua ja lohkeilla, johtunee kalkkipuutteesta. Käteni kaipaavat yleensäkin hoitoa. Ennen syytin tästä asiasta urheiluhulluuttani, mutta olen tajunnut että se johtuukin laiskuudesta ja tumpeloinnista...

6. helmikuuta 2009 klo 7.18  
Blogger Jenni kirjoitti...

Sini: Minä kyllä vaihtelen lakan väriä, mutta punaisen teho ei himmene koskaan! :) Olin itsekin tyytyväinen lopputulokseen. Mattavalkoista lakkaa löytyy ainakin Mavalalta. :)

Ocean: Kiitos! :)

Kunffupandat: Kiitos. :)

Winda: Kiitos. :) Minullakin oli ennen sama ongelma. Elintarvikkeiden kanssa työskennellessä kynsilakkaa ei saanut olla ja hitto että harmitti! Ja joskus jos sitä sattui olemaankin, niin jatkuvan käsienpesun seurauksena iltaisin ei kyllä ollut kynsissä jäljellä paljon mitään.

Nita-Karoliina: Minun suosikkini ovat juuri punainen ja musta. Joskus käytän myös ihan hentoa vaaleaa lakkaa sekä suklaanruskeaa. :) Ja kiitos awardista, olen otettu!

Anonyymi: En oikeastaan tiedä! :D Tein sen valkoisen osan vain sillälailla, että siitä tuli suunnilleen juuri sen harjan levyinen, eli ei tarvinnut kamalasti taiteilla. Totuus kuitenkin on, että rajat näyttävät valokuvissa ja kaukaa katsottuna paaaaljon todellista siistimmiltä. :D

Hanna: Toden totta! :) Mariannet on namia. ;)

Pinja: Minulla on ihan sama juttu. Kädet näyttävät ihan oudoilta ja mitäänsanomattomilta nykyään ilman kynsilakkaa!

Tintti: Rakennekynnet ovat tosiaan yksi ratkaisu tähän ongelmaan. Minun pitäisi varmaan vain huolehtia juuri esimerkiksi kalsiumin saannistani paremmin. Ostin myös joissakin muissa blogeissa mainostettua ihmeainetta, jonka pitäisi vahvistaa kynsiä. Aion testailla lähiaikoina, niin katsotaan onko siitä iloa. :)

Kullanmuru: Kiitos. :)

N.: Kiitti! :) Minustakin lopputulos on hauskalla tavalla raikas.

Christina: Kiitos. :) Minä olen kyllä aina ihan tykännyt kynsistäni, mutta valitettavasti ne tosiaan liuskoittuvat ja lohkeilevat tosi helposti. Pitäisi varmaan huolehtia paremmin tuosta ravitsemuspuolesta, niin voisivat kynnetkin paremmin. :/

Marita: Minä taas olen aina tykännyt punaisesta tosi paljon. :) Nykyään en ehkä niin paljon vaatteissa, mutta juuri kynsissä ja huulissa sekä asusteissa. :) Omien kynsieni huono kunto johtuu varmaan pääosin siitä, etten ole oikein koskaan tykännyt maitotuotteista ja kalkkitablettien popsiminenkin on ollut vähän niin ja näin. Ryhdistäydyin kuitenkin hiljattain ja nyt olen kiltisti syönyt tablettini. :)

6. helmikuuta 2009 klo 10.27  
Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Hei! Jätin kommentin 17. joulukuuta postaamasi tekstin alle (Uusi takki).

Ajattelin mainita siitä tässä tuoreemman tekstin alla, mikäli et vaikka enää luekaan vanhojen tekstien alle ilmestyviä kommentteja :)

6. helmikuuta 2009 klo 11.06  
Blogger Jenni kirjoitti...

Anonyymi: Hyvä, kun vinkkasit! Lueskelen aina joskus noita vanhempiakin postauksia ja tsekkailen kommentit, mutta se on harvinaista, joten yleensä aiempiin postauksiin jätetyt kommentit jäävät huomaamatta. Vastasin kysymykseesi sinne "Uusi takki!" -postauksen kommentteihin. :)

6. helmikuuta 2009 klo 11.30  
Blogger Mikaela kirjoitti...

Hauska lakkaus!

6. helmikuuta 2009 klo 13.01  
Blogger Chérie kirjoitti...

Ärsyttävää kun kynsilakka kuluu niin nopeesti pois:!

6. helmikuuta 2009 klo 16.24  
Blogger Jenni kirjoitti...

Roxy: Kiitos. :)

Chérie: Niinpä! Olen kyllä löytänyt muutaman tosi kestävän lakan. Vinkkailen niistä joskus myöhemmin. :)

7. helmikuuta 2009 klo 11.59  
Blogger NELLI kirjoitti...

voi vitsi, vähän mahtava idea :D näyttää hienolta

10. helmikuuta 2009 klo 20.10  
Blogger Jenni kirjoitti...

Nelli: Kiitos! :) Siitä vain kokeilemaan! ;)

11. helmikuuta 2009 klo 15.53  

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu