Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

Tunnustuksia

Pupulandia

25-vuotiaan tyttösen pohdintoja tyylistä, muodista, kauneudesta ja sen sellaisesta.

maanantai 19. lokakuuta 2009

Tunnustuksia


Kaunis kiitos Hanstulle ja Janitalle, jotka antoivat minulle blogeissaan Kreativ Blogger -tunnustuksen. Tunnustusta en laita jakoon eteenpäin, mutta ajattelin silti vastata haasteeseen, jossa minun pitää paljastaa itsestäni 7 asiaa, joita ette vielä tienneet.

1. Olen tällä hetkellä perheestäni ainoa, joka on Suomessa. Pikkuveljeni Ossi on opiskelijavaihdossa Australian Gold Coastilla (kyllä, olen kateellinen! :D ) ja isäni asuu työnsä takia tällä hetkellä Israelissa. Äitini ja toinen pikkuveljeni Nikke taas ovat Israelissa isäni luona lomalla, joten minä olen jäänyt Suomeen ypöyksin, yhyy. Onneksi Skype on keksitty!

2. Huomasin tänä aamuna olevani avuttomampi kuin luulinkaan. Vessan diskovalona vilkkuva loisteputki pitäisi vaihtaa, mutta minäpä en saa koko kirottua putkea laitteesta irti. Oikeasti hei, miten vaikeaa se nyt voi olla?! Voimalla en viitsi riuhtoa, hajoaa varmaan muuten koko lamppu. Käsittämätöntä sinänsä, että olen ehtinyt 25 vuoden ikään kohtaamatta tätä tilannetta koskaan ennen. Ei tässä varmaankaan auta muu kuin kutsua joku miespuolinen kaveri kylään... :D

3. Minulla ei ole ajokorttia, enkä suunnittele sitä ihan lähitulevaisuudessa hankkivanikaan. Helsingissä julkinen liikenne pelaa sen verran hyvin, että yksityisautoilussa ei ole täällä mitään järkeä. Ei sen puoleen, että minulla olisi autoakaan, millä huristella.

4. Pääsen ensi viikolla pienelle ulkomaanmatkalle. :) En paljasta vielä enempää, vaan saatte kuulla lisää vasta myöhemmin tällä viikolla, kjäh!

5. Unohdin puolimaratonistani raportoidessani kertoa yhden hauskan yksityiskohdan. Minulla oli piinaava pissihätä jo juoksun alkumetreiltä asti, vaikka kävin noin 20min ennen kisan alkua vessassa. Matkan varrella olisi ollut bajamajojakin, mutta Jenni kirmasi sopivassa kurvissa pusikkoon. :D Puskapissiä todisti pari sunnuntaikävelyllä olevaa vanhusta, mutta ei siinä ehtinyt kainostelemaan, kun piti olla tehokas ja ehtiä nopeasti takaisin radalle. :D Pahoitteluni espoolaiselle eläkeläispariskunnalle, jos paljaana vilkkuva pyllyni aiheutti järkytyksen!

6. Vaikka olin lapsena tosi kiltti, olin myös hiukan tyhmänrohkea ja kokeilunhaluinen. Olen ajautunut mitä typerimpiin tilanteisiin pikkuveljeni (!) yrittäessä vieressä estää minua hölmöilemästä tai ottamasta tarpeettomia riskejä. :D Olen ikävuosien 6-9 välillä muun muassa rikkonut ikkunan, pudonnut pieneen avantoon (onneksi matalaan) sekä joutunut pienimuotoiseen tapaturmaan, jossa skeittilaudalla oli olennainen rooli. Haha.

7. Olen superhyvä arkistoimaan kaikkea mahdollista - vähän liiankin hyvä. Tämä piirre on opittu vanhemmiltani ja varmasti sinänsä ihan hyödyllinen, mutta ehkä voisin pikkuhiljaa alkaa heittää esimerkiksi 2000-luvun alun kännykkälaskuja roskiin. :D


EDIT: Jee, sain sen lampun irti ihan itse teidän ohjeidenne avulla! :D Tarkennukseksi vielä kerrottakoon muille saman ongelman parissa painiskeleville, että lamppua pitää hivenen kääntää ja vetää alaspäin, niin se irtoaa. Nyt pitää enää osata ostaa oikeanlainen lamppu ja sulake (?) tilalle ja virittää ne paikoilleen. ;)

Tunnisteet:

18 kommenttia:

Blogger MouMou kirjoitti...

Jos loisteputki on samanlainen kuin mulla, sitä pitää ensin kiertää.:)

19. lokakuuta 2009 klo 10.56  
Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Koin saman loisteputkitilanteen noin 1 kk sitten, ja googletin apua. Kierrä n. 45 astetta ja se putki irtoaa sitten. Muista vaihtaa myös se sytytin (pieni valkoinen sulakkeen näköinen) joka on lampun alla. -Japska

19. lokakuuta 2009 klo 11.10  
Blogger Saraseeeni kirjoitti...

Onneksi aina lampun tai jonkun muun poskahtaessa voi rukoilla vaihtoehtoisesti isiä tai poikaystävää avuksi. Harmi vain, että he tulevat vähän viiveellä, kun asuvat eri paikkakunnalla kuin minä : P

19. lokakuuta 2009 klo 11.12  
Blogger Nina kirjoitti...

Vai niin, sä sinne siis lähdet! ;) Mä pelkäsin että jos kerrankin lykästäisi ja pääsisin reissuun niin työt olisi olleet esteenä. No, onneksi sä pääset lähtemään. Mut muista, hyville häviäjille on tuotava tuliaisia.. ;)

19. lokakuuta 2009 klo 11.41  
Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Ootko eronnut poikaystäväsi kanssa?

19. lokakuuta 2009 klo 11.42  
Anonymous Annikki kirjoitti...

Kiinnitin samaan huomiota kun anonyymi, eli oot ilmeisesti eronnut? Muistelisin sun kirjoittaneen jokunen aika sitten että muutitte yhteen!

19. lokakuuta 2009 klo 11.56  
Anonymous Shoegal79 kirjoitti...

Täällä onkin muut jo ehtineet neuvoa. Mutta mulla kanssa tuli perjantaina diskovaloilmiö kylppärin valon kanssa. Ja sitä lamppua pitää tosiaan kierittää muutaman kerran, sitten se irtoaa. Ja uusi takaisin paikoilleen samalla tavalla! Mä olin niin ylpeä itsestäni, kun sain ihan itse sen lampun vaihdettua :)

19. lokakuuta 2009 klo 11.56  
Blogger Jose / ajastaika.com kirjoitti...

7. Olen superhyvä arkistoimaan kaikkea mahdollista - vähän liiankin hyvä.

Sama täällä! Vaikka olen mä sentään tainnut jo 2000-luvun alkupuolen laskut heittää menemään. :) Mutta kyllä on hyllyssä monenmoista mappia täynnä noita "tärkeitä" papereita.

19. lokakuuta 2009 klo 11.59  
Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Hahaha, mulle tulee tosta arkistoinnista mieleen omat vanhemmat, jotka ovat arkistoineet kaikki omat tavaransa alkaen ekanluokkani lukujärjestyksistä. :D

19. lokakuuta 2009 klo 12.45  
Blogger Hellu&Rellu kirjoitti...

Voisin yrittää oppia sulta tota säilömistä, sillä itse heitän kaiken menemään ja ongelma tuleekin silloin, kun niitä papereita tarvittaisiinkin jostain kumman syystä...

-Rellu-

19. lokakuuta 2009 klo 14.54  
Blogger storstadskvinna kirjoitti...

aussi ja gold coast.. eeii! mulla on niin ikävä ausseja.. maailman paras paikka. aurinkoa ja ihania ihmisiä..

www.storstadskvinna.blogg.se

19. lokakuuta 2009 klo 15.10  
Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Mäkin ihmettelin, etteikö sulla ole siis miestä? Jostain sydänsuruist kirjoitit joku aika sitten, mut luulin, että niistä pääsitte sopuun?

19. lokakuuta 2009 klo 16.46  
Blogger Jenni kirjoitti...

MouMou: Kiitos vinkistä. Olen omaani kyllä kieritellyt, mutta se ei silti ole lähtenyt vielä irti. :/

Anonyymi1/Japska: Minunkin pitää varmaan turvautua Googleen. Olen käännellyt ja väännellyt putkea ties miten, mutta toistaiseksi vielä tuloksetta. :P

Saraseeeni: Minulla on onneksi avuliaita kavereita, joihin voin luultavimmin turvautua tässä asiassa. :D

NinaV: Jep. :D Onni oli meikäläisellä matkassa! Pitää katsoa, jos sieltä tuliaisia löytyisi... ;)

Anonyymi2: Kyllä olen joo. Erosimme jo kauan sitten kesällä.

Annikki: Kyllä näin on käynyt. Erosimme jo kesällä, joten asustelen taas itsekseni.

Shoegal79: Pitää varmaan kieritellä vielä lisää, kun tähänastisilla kierittelyillä ei ole irronnut. :D

Jose: Onpas kiva kuulla sinustakin pitkän ajan jälkeen. :) Ja joo, todellakin voisin alkaa niitä ensimmäisiä puhelinlaskujani heitellä roskiin. Vievät nuo mapit vähän liikaa tilaa tuolla kirjahyllyssäkin. :D

Anonyymi3: Vanhempasi taitavat olla samaa maata omieni kanssa. :D

Rellu: Joo, minä taas säilön liiankin tehokkaasti, koska en sitten muista heittää turhia pois. :D

Storstadskvinna: Itse en ole vielä koskaan käynyt, mutta se ei estä kadehtimista. :D

Anonyymi4: Itse asiassa suhde päättyi eroon jo hyvän aikaa sitten kesän alkupuolella.

19. lokakuuta 2009 klo 17.27  
Blogger Jose / ajastaika.com kirjoitti...

Juu kyllähän mä blogimaailmassa (ja täälläkin) olen pyörinyt, mutta inttiaikana laiskistuin kommentoinnin suhteen ja se on jäänyt vähän päälle. :)

19. lokakuuta 2009 klo 18.37  
Blogger Maija kirjoitti...

Oho! Luulin olevani paha arkistoija (mm. kaikki ikinä saadut kortit tallessa, samoin kuin kouluvihot ja päiväkirjat), mutta en sentään säästä kännykkälaskuja! :D

19. lokakuuta 2009 klo 21.16  
Blogger Jenni kirjoitti...

Jose: Niinhän se olikin! Pitää käydä joku kerta blogissasi pitkästä aikaa vastavierailulla. :)

Maija: Joojoo, olen aivan toivoton tapaus. :D

20. lokakuuta 2009 klo 9.10  
Blogger Janita kirjoitti...

Mä kans arkistoin ihan kaiken. Tosin en oo kyl kovin järjestelmällinen siinä ja on enemmän kuin ärsyttävää välillä etsiä jotain paperia, jonka tietää löytyvän jostain, mutta ei ole hajuakaan, mistä aloittaisi etsinnän.

20. lokakuuta 2009 klo 9.48  
Blogger Jenni kirjoitti...

Janita: No minä olen sen verran järjestelmällinen ainakin noiden papereiden arkistoimisessa, että minulla on yleensä ainakin suunnilleen käsitys, mistä niitä pitäisi lähteä etsimään. Mutta joo, hiukan suurpiirteistä meininkiä havaittavissa täälläkin suunnalla. ;)

21. lokakuuta 2009 klo 7.03  

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu