Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

Pohjanoteeraus

Pupulandia

25-vuotiaan tyttösen pohdintoja tyylistä, muodista, kauneudesta ja sen sellaisesta.

tiistai 25. syyskuuta 2007

Pohjanoteeraus

Esittelin teille muinoin ihanaiset Cheapon Ninja-kenkäni, jotka tuntuivatkin herättävän suurta ihastusta. En käyttänyt kenkiä kesällä lainkaan, vaan otin ne käyttöön vasta nyt syksymmällä. Suureksi pettymyksekseni olen kuitenkin heti joutunut toteamaan kenkien olevan todella huonolaatuiset. Olin jo aiemmin kuullut ei-niin-mairittelevia tarinoita Cheapon kenkien laadusta, tai pikemminkin sen puutteesta. Päätin kuitenkin ottaa riskin, koska Ninjat olivat ulkoisesti niin täydelliset.

Nyt noin kuukauden käytön jälkeen kengät ovat jo todella huonossa kunnossa. Huomasin jo muutaman viikon jälkeen kenkien pohjissa pieniä halkeamia, jotka ovat sittemmin vain syventyneet. Tällä hetkellä molempien kenkien pohjassa on päkiän kohdalla niin syvä halkeama, että maan ollessa märkä, kosteus tulee suoraan pohjan läpi kastellen sukat. Myös varren sisäsivussa on selvästi huomattavissa värin haalistumista. Miten huonolaatuiset voivat kengät olla, jos ne ajautuvat tällaiseen kuntoon noin kuukauden käytöllä?! Pidän yleisesti ottaen kengistäni hyvää huolta, joten vian ei pitäisi olla käyttäjässä.


Minua suututtaa, että tuollaisia kenkiä edes valmistetaan. On selvää, että pohjien materiaali on tarkoitukseensa täysin sopimatonta, jos se ei edes tuon vertaa kestä. Voin taata, että Cheapon kenkiä en enää osta, vaikka näyttäisivät miten houkuttelevilta. Kaiken huippu on, että noidenkin kenkien hinnalla jonkinlaista tasoa sopisi odottaa. Ninjani maksoivat kuitenkin miltei 60 euroa. Olen viime aikoina nähnyt Andiamossa "halpakopioita" Cheapon Ninja-mallista ja luulen, että kyseiset halpakopiotkin todennäköisesti ovat alkuperäistä laadukkaampia. Shame on you, Cheapo!


Cheapon tuottamasta pettymyksestä huolimatta minua piristää seuraava kappale. :)


EDIT: Päätin laittaa palautetta kengistä Cheapolle teidän kommenttienne rohkaisemana. Oli aika työn ja tuskan takana löytää firman yhteystiedot, mutta onnistuin saamaan käsiini kyseisen lafkan johtajan sähköpostiosoitteen ja lähetin hänelle mailin aiheesta. Selostin tilanteen ja lähetin mukana vielä oheisen valokuvankin havainnollistaakseni kenkien kuntoa. Mietin, mahtaisiko johtaja vaivautua vastaamaan tällaisen pienen kuluttajan nurinoihin... Mutta vielä mitä! Vastaus tuli 13 minuutissa mailin lähettämisestä! Herra pahoitteli syvästi aiheutunutta vaivaa ja kertoi kenkien rikkoutumisen johtuvan kumiseoksen valmistuksessa tapahtuneesta virheestä. Hänen mukaansa Suomessa ei valitettavasti ole yhtään virallista Cheapon jälleenmyyjää, mutta hän kuulemma mielellään tarjoaa minulle uudet, priimakunnossa olevat kengät Cheapon liikkeestä Tukholmassa milloin vain seuraavan kerran olen siellä päin liikenteessä. Olen erittäin mielissäni hyvästä asiakaspalvelusta. Minulla ei ole valitettavasti asiaa Tukholmaan ihan lähiaikoina, mutta aion tulostaa sähköpostin ja ottaa sen mukaani ensi kerralla, kun suuntaan Ruotsiin.

Tunnisteet: , ,

16 kommenttia:

Blogger Bisquits kirjoitti...

Mistä hommasitkaan nuo kengät? Kannattaisi ehdottomasti reklamoida, elleivät nuo ole kirpparilta. Huonolaatuisuus on kyllä todella ärsyttävää. Sellaisia tuotteita ostettuaan tulee tunne huijatuksi joutumisesta.

Minua ärsyttää periaatteessa jo semmoinen, jos vaatteesta tippuu nappeja. Helppoahan ne on tietty ommella itse takaisin, mutta tämä onkin periaatekysymys.

25. syyskuuta 2007 klo 11.47  
Blogger Milja kirjoitti...

Onneksi olen aina jänistänyt Ninjojeni ostosta! Joka ikisellä Helsingin reissulla sovittelen kyseisiä kenkiä, mutta en sitten raaskikaan viedä kassalle. Nyt on tämän jälkeen vahva päätös sen suhteen, että tuota merkkiähän en osta :D

25. syyskuuta 2007 klo 12.43  
Blogger Jenni kirjoitti...

Bisquits: Reklamoisin toki, jos se olisi mahdollista. Mutta ostin kengät jo joskus huhtikuussa Belgiasta, joten tässä vaiheessa reklamaation tekeminen sinne asti on hieman mahdotonta. Otin kengät tosiaan käyttöön vasta nyt.

Minuakin ärsyttää nappien putoilu. Kyllä ne voisi sen verran jämäkästi paikoilleen ommella, niin ettei heti tarvitse olla korjaamassa. Ärh.

Vendeta: Ehdottomasti suosittelen jättämään kaupan hyllylle. Tuollaista huijariyritystä en aio enää tukea. Pitää nyt toivoa, että noille voisi vielä tehdä jotakin vaikka suutarin avustuksella.

25. syyskuuta 2007 klo 13.31  
Blogger eeva kirjoitti...

Ihan sama homma kävi minulle Topshopin (Moto) kenkien kanssa, joissa myöskin oli tuollainen kumipohja. Tosin näin samaisia kenkiä Bangkokissa jossain basaarissa myynnissä muutamalla eurolla, joten en enää ihmettele huonolaatuisuutta... Raivostuttavaa. Kyllä 60 eurolla pitäisi jo saada laatua, kyllähän esimerkiksi Conversen kumipohja kestää vuosikausien kulutusta.

25. syyskuuta 2007 klo 16.19  
Blogger nana kirjoitti...

On aina inhottavaa, kun ostaa jotain melko kallista ja sitten huomaakin sen olevan laadultaan surkeaa. Kannattaa vaikka suoraan valmistajalle valittaa, ei tuollainen peli toimi!

25. syyskuuta 2007 klo 17.03  
Blogger merikarhu kirjoitti...

Minusta nuo kengät ovat aina olleet jotenkin ärsyttävän näköioset. :D

25. syyskuuta 2007 klo 19.21  
Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Samaa ajattelin kuin Kara: jos vaan jostain löydät valmistajan yhteystiedot, niin laita sinne suoraan valitus. Kyllä heidän on otettava vastuu tekemisistään.
Ja kysy tarvittaessa myös kuluttajaviraston näkemys asiasta.

26. syyskuuta 2007 klo 9.10  
Blogger Jenni kirjoitti...

Kirsikka: Olen samaa mieltä siitä, että 60 euron kengiltä voi odottaa hieman pidempää käyttöikää kuin kaksi viikkoa. Onhan toki aina mahdollista, että juuri minun kengissäni on ollut jokin valmistusvirhe tms.

Kara: Lähetin tänään firman pomolle palautetta sähköpostitse. Olivat muuten yhteystiedot aika kiven alla, mutta Googlen kanssa kaivellessa lopulta löytyivät.

Merikarhu: Sinäpäs oletkin uusi tuttavuus. :) Makunsa kullakin, minä kyllä tykkään näiden Ninjojen ulkonäöstä kovastikin.

Jabadaba: Sinun ja Karan kommenttien innoittamana etsin käsiini firman yhteystiedot ja laitoin palautetta eteenpäin. Katsotaan, tuottaako se mitään tulosta. Kuluttajavirastolta voin toki kysellä, mutta koska kengät on ostettu ulkomailta, voi olla ettei asialle voida Kuluttajaviraston toimesta tehdä mitään. Odotellaan nyt kuitenkin ensin jonkun aikaa, josko Cheapolta vastattaisiin sähköpostiini.

26. syyskuuta 2007 klo 16.35  
Blogger Lise kirjoitti...

Minäkään en ikinä osta Cheapon kenkiä enää! Viime vuoden kengät ovat aivan käyttökelvottomat :(

27. syyskuuta 2007 klo 16.24  
Blogger Milja kirjoitti...

No sentään siellä taidettiin asiakaspalvelu :) En olekaan enää ihan niin kriittinen brändin suhteen ;P

28. syyskuuta 2007 klo 11.53  
Blogger Milja kirjoitti...

No sentään siellä taidettiin asiakaspalvelu :) En olekaan enää ihan niin kriittinen brändin suhteen ;P

28. syyskuuta 2007 klo 11.57  
Blogger Jenni kirjoitti...

Lis: Olen kyllä kuullut myös muualta, ettei tuon merkin kenkien laatu päätä huimaa, mutta tällä kertaa selitykseksi annettiin valmistusvirhe.

Vendeta: Kieltämättä hyvä asiakaspalvelu muutti mieltäni firmasta, vaikka olin jo ehtinyt manata sen jonnekin ties minne. Ehkä Cheapon kengiltä ei ole syytä odottaa ikuista kestävyyttä, mutta ainakin asiakkaista osataan huolehtia. Ja minun arvoasteikollani se on iso asia. :)

28. syyskuuta 2007 klo 12.20  
Anonymous Anonyymi kirjoitti...

kun saat uudet kengät, niin voisitko harkita vanhojen rikkinäisten myymistä??::)

28. syyskuuta 2007 klo 13.31  
Anonymous Anonyymi kirjoitti...

hienoa! kerrankin kunnon asiakaspalvelua.

sulla on hieno blogi. Olen lueskellut jonkun aikaa kommentoimatta.

viikonloppuja! =)

/Lore

28. syyskuuta 2007 klo 15.22  
Blogger Jenni kirjoitti...

Anonyymi: En kyllä ymmärrä, miksi haluaisit rikkinäiset kengät. :D Mutta laitetaan harkintaan. Voi kyllä olla, että menee aika kauan ennen kuin pääsen Tukholmaan asti uusia hakemaan.

Lore: Kiitos kivasta palautteesta. :) Toivottavasti pysyt jatkossakin mukana. :)

28. syyskuuta 2007 klo 20.59  
Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Kiva kun sait hyvää asiakaspalvelua! Minullakin yhdet Vagabondin balleriinat menivät rikki n. kahdessa viikossa ja ne maksoivat vielä 50 euroa!Tietääkseni Vagabond on kyllä ihan hyvä merkki, mutta onneksi niillä pystyi hyvin kävelemään, kantapäissä oli vain aika ilkeät reiät...

7. lokakuuta 2007 klo 12.45  

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu