Pohjanoteeraus
Esittelin teille muinoin ihanaiset Cheapon Ninja-kenkäni, jotka tuntuivatkin herättävän suurta ihastusta. En käyttänyt kenkiä kesällä lainkaan, vaan otin ne käyttöön vasta nyt syksymmällä. Suureksi pettymyksekseni olen kuitenkin heti joutunut toteamaan kenkien olevan todella huonolaatuiset. Olin jo aiemmin kuullut ei-niin-mairittelevia tarinoita Cheapon kenkien laadusta, tai pikemminkin sen puutteesta. Päätin kuitenkin ottaa riskin, koska Ninjat olivat ulkoisesti niin täydelliset.
Nyt noin kuukauden käytön jälkeen kengät ovat jo todella huonossa kunnossa. Huomasin jo muutaman viikon jälkeen kenkien pohjissa pieniä halkeamia, jotka ovat sittemmin vain syventyneet. Tällä hetkellä molempien kenkien pohjassa on päkiän kohdalla niin syvä halkeama, että maan ollessa märkä, kosteus tulee suoraan pohjan läpi kastellen sukat. Myös varren sisäsivussa on selvästi huomattavissa värin haalistumista. Miten huonolaatuiset voivat kengät olla, jos ne ajautuvat tällaiseen kuntoon noin kuukauden käytöllä?! Pidän yleisesti ottaen kengistäni hyvää huolta, joten vian ei pitäisi olla käyttäjässä.
Minua suututtaa, että tuollaisia kenkiä edes valmistetaan. On selvää, että pohjien materiaali on tarkoitukseensa täysin sopimatonta, jos se ei edes tuon vertaa kestä. Voin taata, että Cheapon kenkiä en enää osta, vaikka näyttäisivät miten houkuttelevilta. Kaiken huippu on, että noidenkin kenkien hinnalla jonkinlaista tasoa sopisi odottaa. Ninjani maksoivat kuitenkin miltei 60 euroa. Olen viime aikoina nähnyt Andiamossa "halpakopioita" Cheapon Ninja-mallista ja luulen, että kyseiset halpakopiotkin todennäköisesti ovat alkuperäistä laadukkaampia. Shame on you, Cheapo!
EDIT: Päätin laittaa palautetta kengistä Cheapolle teidän kommenttienne rohkaisemana. Oli aika työn ja tuskan takana löytää firman yhteystiedot, mutta onnistuin saamaan käsiini kyseisen lafkan johtajan sähköpostiosoitteen ja lähetin hänelle mailin aiheesta. Selostin tilanteen ja lähetin mukana vielä oheisen valokuvankin havainnollistaakseni kenkien kuntoa. Mietin, mahtaisiko johtaja vaivautua vastaamaan tällaisen pienen kuluttajan nurinoihin... Mutta vielä mitä! Vastaus tuli 13 minuutissa mailin lähettämisestä! Herra pahoitteli syvästi aiheutunutta vaivaa ja kertoi kenkien rikkoutumisen johtuvan kumiseoksen valmistuksessa tapahtuneesta virheestä. Hänen mukaansa Suomessa ei valitettavasti ole yhtään virallista Cheapon jälleenmyyjää, mutta hän kuulemma mielellään tarjoaa minulle uudet, priimakunnossa olevat kengät Cheapon liikkeestä Tukholmassa milloin vain seuraavan kerran olen siellä päin liikenteessä. Olen erittäin mielissäni hyvästä asiakaspalvelusta. Minulla ei ole valitettavasti asiaa Tukholmaan ihan lähiaikoina, mutta aion tulostaa sähköpostin ja ottaa sen mukaani ensi kerralla, kun suuntaan Ruotsiin.
Nyt noin kuukauden käytön jälkeen kengät ovat jo todella huonossa kunnossa. Huomasin jo muutaman viikon jälkeen kenkien pohjissa pieniä halkeamia, jotka ovat sittemmin vain syventyneet. Tällä hetkellä molempien kenkien pohjassa on päkiän kohdalla niin syvä halkeama, että maan ollessa märkä, kosteus tulee suoraan pohjan läpi kastellen sukat. Myös varren sisäsivussa on selvästi huomattavissa värin haalistumista. Miten huonolaatuiset voivat kengät olla, jos ne ajautuvat tällaiseen kuntoon noin kuukauden käytöllä?! Pidän yleisesti ottaen kengistäni hyvää huolta, joten vian ei pitäisi olla käyttäjässä.
Minua suututtaa, että tuollaisia kenkiä edes valmistetaan. On selvää, että pohjien materiaali on tarkoitukseensa täysin sopimatonta, jos se ei edes tuon vertaa kestä. Voin taata, että Cheapon kenkiä en enää osta, vaikka näyttäisivät miten houkuttelevilta. Kaiken huippu on, että noidenkin kenkien hinnalla jonkinlaista tasoa sopisi odottaa. Ninjani maksoivat kuitenkin miltei 60 euroa. Olen viime aikoina nähnyt Andiamossa "halpakopioita" Cheapon Ninja-mallista ja luulen, että kyseiset halpakopiotkin todennäköisesti ovat alkuperäistä laadukkaampia. Shame on you, Cheapo!
Cheapon tuottamasta pettymyksestä huolimatta minua piristää seuraava kappale. :)
EDIT: Päätin laittaa palautetta kengistä Cheapolle teidän kommenttienne rohkaisemana. Oli aika työn ja tuskan takana löytää firman yhteystiedot, mutta onnistuin saamaan käsiini kyseisen lafkan johtajan sähköpostiosoitteen ja lähetin hänelle mailin aiheesta. Selostin tilanteen ja lähetin mukana vielä oheisen valokuvankin havainnollistaakseni kenkien kuntoa. Mietin, mahtaisiko johtaja vaivautua vastaamaan tällaisen pienen kuluttajan nurinoihin... Mutta vielä mitä! Vastaus tuli 13 minuutissa mailin lähettämisestä! Herra pahoitteli syvästi aiheutunutta vaivaa ja kertoi kenkien rikkoutumisen johtuvan kumiseoksen valmistuksessa tapahtuneesta virheestä. Hänen mukaansa Suomessa ei valitettavasti ole yhtään virallista Cheapon jälleenmyyjää, mutta hän kuulemma mielellään tarjoaa minulle uudet, priimakunnossa olevat kengät Cheapon liikkeestä Tukholmassa milloin vain seuraavan kerran olen siellä päin liikenteessä. Olen erittäin mielissäni hyvästä asiakaspalvelusta. Minulla ei ole valitettavasti asiaa Tukholmaan ihan lähiaikoina, mutta aion tulostaa sähköpostin ja ottaa sen mukaani ensi kerralla, kun suuntaan Ruotsiin.
Tunnisteet: Höpötyksiä, Kengät, Shoppailuvinkit
16 kommenttia:
Mistä hommasitkaan nuo kengät? Kannattaisi ehdottomasti reklamoida, elleivät nuo ole kirpparilta. Huonolaatuisuus on kyllä todella ärsyttävää. Sellaisia tuotteita ostettuaan tulee tunne huijatuksi joutumisesta.
Minua ärsyttää periaatteessa jo semmoinen, jos vaatteesta tippuu nappeja. Helppoahan ne on tietty ommella itse takaisin, mutta tämä onkin periaatekysymys.
Onneksi olen aina jänistänyt Ninjojeni ostosta! Joka ikisellä Helsingin reissulla sovittelen kyseisiä kenkiä, mutta en sitten raaskikaan viedä kassalle. Nyt on tämän jälkeen vahva päätös sen suhteen, että tuota merkkiähän en osta :D
Bisquits: Reklamoisin toki, jos se olisi mahdollista. Mutta ostin kengät jo joskus huhtikuussa Belgiasta, joten tässä vaiheessa reklamaation tekeminen sinne asti on hieman mahdotonta. Otin kengät tosiaan käyttöön vasta nyt.
Minuakin ärsyttää nappien putoilu. Kyllä ne voisi sen verran jämäkästi paikoilleen ommella, niin ettei heti tarvitse olla korjaamassa. Ärh.
Vendeta: Ehdottomasti suosittelen jättämään kaupan hyllylle. Tuollaista huijariyritystä en aio enää tukea. Pitää nyt toivoa, että noille voisi vielä tehdä jotakin vaikka suutarin avustuksella.
Ihan sama homma kävi minulle Topshopin (Moto) kenkien kanssa, joissa myöskin oli tuollainen kumipohja. Tosin näin samaisia kenkiä Bangkokissa jossain basaarissa myynnissä muutamalla eurolla, joten en enää ihmettele huonolaatuisuutta... Raivostuttavaa. Kyllä 60 eurolla pitäisi jo saada laatua, kyllähän esimerkiksi Conversen kumipohja kestää vuosikausien kulutusta.
On aina inhottavaa, kun ostaa jotain melko kallista ja sitten huomaakin sen olevan laadultaan surkeaa. Kannattaa vaikka suoraan valmistajalle valittaa, ei tuollainen peli toimi!
Minusta nuo kengät ovat aina olleet jotenkin ärsyttävän näköioset. :D
Samaa ajattelin kuin Kara: jos vaan jostain löydät valmistajan yhteystiedot, niin laita sinne suoraan valitus. Kyllä heidän on otettava vastuu tekemisistään.
Ja kysy tarvittaessa myös kuluttajaviraston näkemys asiasta.
Kirsikka: Olen samaa mieltä siitä, että 60 euron kengiltä voi odottaa hieman pidempää käyttöikää kuin kaksi viikkoa. Onhan toki aina mahdollista, että juuri minun kengissäni on ollut jokin valmistusvirhe tms.
Kara: Lähetin tänään firman pomolle palautetta sähköpostitse. Olivat muuten yhteystiedot aika kiven alla, mutta Googlen kanssa kaivellessa lopulta löytyivät.
Merikarhu: Sinäpäs oletkin uusi tuttavuus. :) Makunsa kullakin, minä kyllä tykkään näiden Ninjojen ulkonäöstä kovastikin.
Jabadaba: Sinun ja Karan kommenttien innoittamana etsin käsiini firman yhteystiedot ja laitoin palautetta eteenpäin. Katsotaan, tuottaako se mitään tulosta. Kuluttajavirastolta voin toki kysellä, mutta koska kengät on ostettu ulkomailta, voi olla ettei asialle voida Kuluttajaviraston toimesta tehdä mitään. Odotellaan nyt kuitenkin ensin jonkun aikaa, josko Cheapolta vastattaisiin sähköpostiini.
Minäkään en ikinä osta Cheapon kenkiä enää! Viime vuoden kengät ovat aivan käyttökelvottomat :(
No sentään siellä taidettiin asiakaspalvelu :) En olekaan enää ihan niin kriittinen brändin suhteen ;P
No sentään siellä taidettiin asiakaspalvelu :) En olekaan enää ihan niin kriittinen brändin suhteen ;P
Lis: Olen kyllä kuullut myös muualta, ettei tuon merkin kenkien laatu päätä huimaa, mutta tällä kertaa selitykseksi annettiin valmistusvirhe.
Vendeta: Kieltämättä hyvä asiakaspalvelu muutti mieltäni firmasta, vaikka olin jo ehtinyt manata sen jonnekin ties minne. Ehkä Cheapon kengiltä ei ole syytä odottaa ikuista kestävyyttä, mutta ainakin asiakkaista osataan huolehtia. Ja minun arvoasteikollani se on iso asia. :)
kun saat uudet kengät, niin voisitko harkita vanhojen rikkinäisten myymistä??::)
hienoa! kerrankin kunnon asiakaspalvelua.
sulla on hieno blogi. Olen lueskellut jonkun aikaa kommentoimatta.
viikonloppuja! =)
/Lore
Anonyymi: En kyllä ymmärrä, miksi haluaisit rikkinäiset kengät. :D Mutta laitetaan harkintaan. Voi kyllä olla, että menee aika kauan ennen kuin pääsen Tukholmaan asti uusia hakemaan.
Lore: Kiitos kivasta palautteesta. :) Toivottavasti pysyt jatkossakin mukana. :)
Kiva kun sait hyvää asiakaspalvelua! Minullakin yhdet Vagabondin balleriinat menivät rikki n. kahdessa viikossa ja ne maksoivat vielä 50 euroa!Tietääkseni Vagabond on kyllä ihan hyvä merkki, mutta onneksi niillä pystyi hyvin kävelemään, kantapäissä oli vain aika ilkeät reiät...
Lähetä kommentti
Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]
<< Etusivu